☼☺ La vita è bella ☺☼

Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

Ciao ciao!

Chique in Cannes.

Aan al het goede komt een einde. De laatste plaatsen die we bezoeken zijn Grasse (parfumstad van de wereld) en Cannes.

Veel luxe in Ventimiglia.

Vanuit Pegli zijn we verder gegaan met onze reis terug naar boven en dus terug naar huis. Ventimiglia was het laatste plaatsje in Italie, net voor de grens van Frankrijk. Vanuit hier konden we dus mooi tijdens mijn verjaardag de befaamde badplaatsen San Remo en Monaco aandoen.

Plezier, pracht en palbomen in Pegli.

Vanuit het historische Rome zijn we begonnen aan onze tocht richting huis. Voordat we meteen richting het herfstachtige Nederland gingen, hebben we eerst nog wat luxe badplaatsen aangedaan. Tussen alle palmbomen vonden we Portofino, Santa Margharita, Pegli en Genua.

Romeinen in Rome.

De hoofdstad van Italie was aan de beurt. Dus zijn we van Prato naar Rome gereden. Een tripje van ongeveer 400 kilometer. De trip naar Rome ging best vlot, maar het hotel vinden was een crime. We kwamen aan in Rome toen het nog licht was en kwamen in het donker aan in het hotel. Wel een heel mooi hotel waar we de komende 3 nachten zouden verblijven. Elke dag stond er een shuttle busje voor ons klaar, om ons naar het centrum te brengen. Heenreis met de shuttlebus ging altijd prima, terugreis gaf soms wat problemen. Op een avond stonden we netjes en op tijd op de ophaalplek, maar zelfs 45 minuten na de afgesproken tijd was er geen shuttle bus te bekennen. Na een telefoontje naar het hotel bleek dat meneer de chauffeur al terug bij het hotel was, incluis klanten van het hotel...hm...not good. En ze wilden niet opnieuw de chauffeur sturen, dus zijn wij en een Braziliaans stelletje wat ook in het hotel verbleef gezellig met zijn vijven met de taxi teruggereden, onder het genot van het vele toeterende verkeer in Rome. Crazy Italians in het verkeer! Men toetert er om een scheet. Rome is een prachtige stad. We hebben erg veel in Rome gezien in de korte tijd dat we er waren, maar helaas mochten we Vaticaanstad niet in. Bij navraag aan de vreemd gekleede bewakers (soort van carnavalspakje dragen ze), bleek dat Vaticaanstad alleen voor de inwoners toegankelijk was. Ratzinger heeft het toch niet zo op mensen blijkbaar. Hij wil alleen zijn met zijn gevolg in de Vaticaancommune. Enjoy the pics.

Pijn in Prato!

Nadat we de heerlijke buit van Parmaham en Parmazaanse kaas hadden bemachtigd in Parma, zijn we verder gegaan met onze tocht. Deze bracht ons in Prato, een stadje ongeveer 10 km van Firenze (Florence). Het vele rondlopen in het mooie Milaan en prachtige Parma was teveel voor mama's rugje. Dus eerst inchecken in Art Hotel Milano (liggend in Prato) en meteen zijn papa en ik op zoek gegaan naar de dichtstbijzijnde apotheek. Daar hebben we een wonderzalfje, een kruik en wat tijgerbalsem gehaald. Mama flink ingesmeerd en onder invloed van de nodige asperientjes hebben we met zijn drieen Siena en San Gimigniano getrotseerd. Daarna zijn we weer terug gegaan naar ons heerlijke hotelletje in Prato. De volgende dag waren Pisa en Lucca aan de beurt. In Pisa konden we niet om de Lookie-Lookies heen. We moesten letterlijk ons een weg manouvreren langs de Lookie-Lookies, die erg tactisch opgesteld stonden in een steegje achter de parkeerplaats. Uiteraard hebben we DE scheven toren gezien en de andere gebouwen die ernaast staan. Ik heb me vreselijk zitten ergeren aan de mensen die grappig willen zijn (ahum) door zogenaamd de toren tegen te houden of (een nieuwe versie) om te duwen...whahahaha (NOT). Na Pisa zijn we naar het stadje van het zusje van Napoleon geweest: Lucca. Je kan beter ZUS zeggen, als je het standbeeld gezien hebt. Na het vele lopen en vele bezichtigen hebben we moe onze oogjes gesloten tijdens de laatste nacht in ons hotel in Prato. De laatste dag zijn we naar Firenze geweest. Erg mooie stad, maar toch minder dan wat ik er van verwacht had. Maar zie de foto's....

Plezant en prettig in Parma!

Van het vluchtige en commerciele Milano, zijn we vertrokken naar het bourgondische Parma. Helaas had mama wat last van haar rugje, maar toch hebben we met behulp van flink wat tijgerbalsem en een of ander wondercremepje, echte Parmazaanse kaas en Parmaham weten te bemachtigen. Mjammie.

Mama en papa aangekomen in Milaan

Na een reis van 950 km en nog een zoektocht in milaan naar mij, tussen alle toeterende en overspannen crazy italianen, waren papa en mama blij aangekomen te zijn in hotel Boston vlakbij het station van Milano. Hier hebben we nog even mama's verjaardag gevierd, onder het genot van MacDonalds voedsel....de rest was al gesloten...

Toerist in Trieste

zo...eindelijk vakantie! hahaha...na 2 maanden en 1 week noeste arbeid op de camping, begon mijn reis door bella italia. Het begin was in Trieste. Eerst ben ik vanaf de camping naar Venezia gegaan. Daar nog even wat rondgelopen om afscheid te nemen van het mooie, romantisch en bijzondere Venezia. Toen begon de reis naar Trieste...poeh...lange zit in de trein. Ik was rond 8 uur in de avond vertrokken uit Venezia en kwam rond een uurtje of 11 \'s avonds aan in Trieste... Toen maar snel een hotel gezocht, aangezien Trieste by night voor een alleen reizend meisje met zware baggage niet de meest veilige plek is (mensen schijnen daar uit het riool - via putdeksels - naar boven te komen!). En het welkomstcomitee van zwervers stond mij niet bepaald aan...

De laatste daagjes op Ca'Savio!

Aan al het goede komt een eind.... Het einde van mijn courier-leventje op Ca'Savio is nabij. Dus tentje afbreken, in caravanneke plaatsnemen en de laatste avond....

Sanne en Marieke op bezoek!

Sanne en Mariekske kwamen een paar daagjes de camping en de buurt verkennen. Ze verbleven in een geweldige, supersonische, superdeluxe (ahum, haha) Eurocamp tent!

Regata Storica

Eens per jaar vindt er in Venetie de 'Regata Storica' plaats. Naast de bekende zwarte gondels, zijn de wateren van Venetie gevuld met kleurrijke gondels. Onder andere de gondel waar vroeger de keizer en keizerin in vervoerd werden. Naast een show van deze kleurrijke bootjes, worden er ook races gehouden tussen verschillende gondels.....

Overdag-leventje van een Courier

Hierbij wat willekeurige foto's van een dagje uit het leven van een Eurocamp Courier overdag....

Vertrek van Michael

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. Voor Mikey was de tijd van gaan gekomen, dus weer een reden om gezellig met zijn allen uit eten te gaan en uiteraard meerdere afzakkertjes te pakken in de BeachBar.

Dagje Padova

Samen met moeke, pupske und gerrie ben ik een dagje naar Padova geweest. Een erg mooie stad met een skonne kerk waar we gezegend zijn door een echte Italiaanse priester. Padua is een vrij grote stad waar alle straten op elkaar lijken, dus voordat we weer bij de auto terugkwamen hadden we de stad drie keer gezien...whahaha....

Teammeal en Ciaran's verjaardag.

Op een maandag zijn we met de hele groep wezen eten in Villa Gentile (in Ca'Savio). Dit omdat we het die zaterdag ervoor erg druk hadden (invasie van zo'n 80 Poolse gezinnen) en bovendien was Ciaran jarig (geweldige leeftijd van 21 bereikt), dus 2 perfecte argumenten voor een gezellig etentje...hierbij het resultaat.....

Avondje stappen in de BeachBar

Hierbij dan eindelijk wat foto's van de Beachbar, the place to be om goedkoop te genieten van de lekkere cocktails...tenminste...gedurende Happy Hour ;)

TT's birthday!

How a boy becomes a man....zie hier de evolutie!

Aaah....miss Botox....

Be afraid....be very afraid.....

De Brokkies en Drez in Italia!

Zie hier de foto's van de avonturen van de brokkies en drez in bella italia.

Eilandhoppende Broksjes!

Time flies when you're having fun! En zo kwam er ook een einde aan het Italie avontuur van pap, mam en gerrie. De dag voordat ze richting Viva la France vertrokken zijn we wezen eilandhoppen (Venetie, Murano, Burano (Torcello helaas niet gehaald)). Hierbij het resultaat....

Caorrrrle!

The Courierlife

De foto's van de eerste paar weken van the campinlife as a Courier...

Hoeven

Een aantal foto's van de driedaagse cursus in het regenachtige Hoeven.

Voorproefje

Buongiorno! Hierbij alvast een voorproefje van Italie en met name de regio Venetie...