☼☺ La vita è bella ☺☼

Buongiorno!

Hallowa lieve kijkbuiskindertjes!

hehe...eindelijk heb ik even tijd om te internetten. De laatste dagen zijn best vermoeiend geweest. Allemaal nieuwe mensen en indrukken en veel babbelen, stappen, etc, dus ben de afgelopen dagen moe maar voldaan geweest.

Maar first things first; Hoeven. Voordat ik naar Italie ging, ben ik op een driedaagse training geweest in Hoeven (vlakbij Breda). Het leek wel een internaat! hahaha. Mama en Sab kunnen dit zeker wel beamen. Toen ik de slaapkamers zag kreeg ik spontaan 'krijg toch allemaal de kolere' in mijn hoofd. hihi. Maar goed, een bed is een bed en ik heb toch wel goed geslapen daar. De training was wel leuk. Soms een beetje streng en met hoge verwachtingen. Zo lieten ze bijvoorbeeld weten dat wij als Couriers ook reserveringen van klanten moesten behandelen. Maar dat hoeven we hier niet te doen. En ze zeiden in Hoeven dat we geen slippers aanmochten, maar dichte schoenen moesten dragen. Dat leek me toch wel minder als je moet poetsen in boven de 30 graden. Maar gelukkig is de leiding hier kei relaxt, dus de flip-flops mogen gewoon aan! Toppie! Maar ik was in mijn verhaal bij Hoeven. Het was echt superleuk om veel nieuwe mensen te leren kennen die hetzelfde gingen doen en de meeste gingen dat ook voor de eerste keer doen, dus het was voor iedereen wel spannend. Ik ben op zondag 6 juli gedropped in Hoeven door mijn lovely family (nog bedankt lieverds!). Rond een uurtje of acht was iedereen aanwezig en kregen we een korte inleiding van wat we van de driedaagse training konden verwachten. Daarna ging iedereen met elkaar babbelen en wat drinken. De meeste mensen gingen voor 12 uur snachts naar bed. Maar gelukkig lag ik op de kamer met iemand die dat ook veel te vroeg vond. Dus wij waren altijd de laatste die naar bed gingen en de eerste die opstonden (nog ff een sigaretje voor het ontbijten, hihi). De eerste dag hebben we theorie gehad, heerlijk gegeten (het eten was gelukkig niet zoals in een internaat) en weer gezellig zitten babbelen. De tweede dag zijn we naar Duinrell gegaan om meer bekend te worden met de accommodaties. Maar het had flink geregend, dus de meeste tenten waren een zooi, vol met water! Die hoefden we gelukkig niet schoon te maken. En de laatste dag hadden we weer theorie. Het weer was erg slecht en ik was vergeten mijn jas uit de auto te halen en had ook niet veel warms bij me. Dus heb toch een beetje kou geleden. Maar die kou ben ik inmiddels wel weer vergeten hoor (tis hier superwarm, heeeerlijk). Op de laatste dag dat ik training had kreeg ik te horen dat ik binnen 2 uur klaar moest staan, want dan zou mijn grote reis al starten! Damn....mijn koffer was nog steeds ontploft (ivm een spelletje van de avond ervoor). Ook werd ik gebombardeerd tot Reisleider voor de reis van Roosendaal naar Venetie. WHAT?! Op zich niet erg, maar met tien Polen en 1 Nederlander is dat toch ff omschakelen. Allereerst moest ik ze hun treintickets geven, dus al hun namen voorlezen, man....Pools is erg onlogisch qua schrijven en uitspreken. Maar goed, ik had mijn koffer gepakt en we waren allemaal klaar voor vertrek. Nog ff afscheid genomen van wat mensen en toen zijn we richting station gegaan. Om half drie hebben we de trein gepakt van Roosendaal naar Brussel-Midi. Inmiddels scheen die Nederlander die mee ging het heel leuk te vinden om de reis te leiden. Nam het erg sereieus allemaal, terwijl ik toch echt vind dat iedereen verwantwoordelijk is voor zichzelf (iedereen is minimaal 18 jaar). Maar goed, ik heb hem de 'eer' gegeven. Van Brussel zijn we overgestapt in een andere trein richting Charleroi en vanuit daar hebben we het vliegtuig gepakt richting Venetie. Maar we hadden nog wel wat trubbels op het vliegveld. We vlogen via Ryanair en daar mag je maar 15 kilo aan bagage meenemen. Ik was daarvan op de hoogte, maar de polen niet! Dus een meisje had 23 kilo aan bagage bij zich. Je kan natuurlijk bijbetalen, maar dat kost €15,- per kilo. dus reken maar uit. Duur grapje. Zij heeft wat spullen gedumpt en in andermans koffers gestopt en wat dingen over elkaar aangetrokken en na ongeveer 30 minuten zweten is het toch gelukt. Maar dat is maar 1 voorbeeld. Van de 12 man hadden er 10 teveel bagage bij zich. Vreemd genoeg waren ik en een ander Pool meteen erdoorheen gekomen met minder dan 15 kilo.We kregen ook een tas met kleding mee vanuit Hoeven. Dat was gelukkig geen 5 kilo zoals eerder verteld, maar minder. Er zijn regels op het vliegveld van hoe groot je handbagage mag zijn. Ze hebben er rekjes en als je tas erin past, dan is het prima. Maar die tassen die we van Eurocamp gekregen hadden waren best groot en flexibel, dus hoe meer je erin stopt, hoe groterhij wordt. Ook daar hadden we watprobleempjes mee, maar uiteindelijk is het toch allemaal gelukt hoor. De nieuwe reisleider was natuurlijk wel enorm aan het zweten van al deze spanning. Haha. Er was een Pool die heel graag een zonnebril wilde kopen, maar vroeg het heel voorzichtig omdat onze reisleider duidelijk aan het stressen was. Ik zei dat hij natuurlijk lekker rond moest kijken, zo vaak kom je niet op het vliegveldin Charleroi. Om 19.05 begon de check in van de vliegreis en iedereen was op tijd klaar om in te stappen. Het vliegen ging fantastico! Ik was wel een beetje nerveus, maar Lenny Kravitz heeft me er doorheen geholpen ;)

Om een uurtje of 21.30 kwamen we aan in Venetie. Daar stonden mensen van 3 campings op ons te wachten. Al deze campings liggen op loopafstand van elkaar. Ik werd samen met een Duits stelletje op camping Ca'Savio gezet. Gelukkig is het geen klef stelletje, dan zou ik echt gek worden. De camping is echt supergroot. Dus ze hebben een heel stuk afgezet voor al het personeel dat hier tijdelijk op de camping woont. Alle 'huisjes' van het personeel staan bij elkaar. Dus een soort van mini-camping op een camping. Wel gezellig. Dus mensen van het animatieteam en van de camping zelf en van alle tenten en caravan verhuurders zitten bij elkaar. Op 1 plek hebben we een paar tafels bij elkaar gezet met heel veel stoelen eromheen. Soort van ontmoetingsplek. Als je ff niks te doen hebt, dan kan je daarheen. Er zit er altijd wel iemand om mee te babbelen. De eerste avond toen we aankwamen hebben we de koffers in de tent gemikt en zijn we bij even bij de rest gaan zitten. Zij gingen naar de Beachbar, dus hop...lekker mee. De Beachbar ligt aan de overkant van de straat. Hier komen, naast toeristen, ook vaak de Couriers van de andere campings. Onder bij de Beachbar heb je de Sunbar (geloof ik). Dat is echt supermooi. Achter de duinen, palmbomen, loungeplekken, 2 barretjes. Alsof je op vakantie bent in 1 of ander tropisch oord! Ik ben daar gister voor het eerst geweest, maar dat zal vast niet de laatste keer zijn! hihi.

Elke dag beginnen we om tien voor negen. Dan poetst iedereen 2 of 3 tenten en dan ben je rond een uurtje of 12.30 klaar. Daarna moet je nog 2 uur receptie draaien. Dus klanten inchecken en naar de plaats leiden of klanten met vragen helpen of klanten bezoeken op hun laatste avond en ff babbeltje maken. Dat moet ik dadelijk doen, van 17 u tot 19 u. Vanavond gaan we lekker gezond smullen (een engels meisje had zin in iets gezonds, mjammie) en er is een afscheidsfeestje voor een Duits meisje dat morgen weggaat en een verjaardagsfeestje voor een Engelse jongen die jarig is. Hopelijk gaat het niet teveel rotzooi brengen, er zijn al wat mensen weggestuurd wegens onbehoorlijk gedrag. Oeps, haha. Maar daar vertel ik een andere keer wel meer over, want misschien dat het vannacht ook weer raak is (we gaan wodkasoup drinken. klinkt heftiger dan het is. gewoon wodka met vruchtjes, wodka sangria zeg maar).

Nou lieverds, ik ga weer verder. Miss you all!

Ciao for now!

Big kiss and lots of hugs

Reacties

Reacties

Helma

Zo zo klinkt lekker, en ik hier maar gesprekken notuleren, maar donderdag gaan wij ook lekker weg, waarschijnlijk Tjechie :) En ik ben geslaagd Simoontje :) Ik ben gewoon afgestudeerd van die leuke school van ons *ahum*

Nou moppie geniet er daar van en tot je volgende verhaal :) LIefs

Eefje

Djeez Si, wat een lang (doch leuk!) verhaal! Klinkt allemaal very interesting! Hahaha, kewl van die reisleider!
Ik kwam paps en mams nog tegen in el supermarkt en mams vertelde me al van dat 'internaat'. Gelukkig is het allemaal goed gekomen!
Nou meis, geniet ervan! Het avontuur is begonnen, good luck!
Tot het volgende bericht!

Doeiiiiiiiiii,
Big kiss Eefje

linda

Heey meisie,

Klinkt heerlijk, ik ga volgende week dinsdag/woensdag op vakantie, ook naar de camping naar zuid frankrijk. Nu al zin in! Kijk uit naar je volgende verhaal. Heel veel plezier daar en geniet ervan!!! Wanneer kom je eigenlijk weer richting huis?

dx linda

Raga-chan

Hee Simone!!

Hihi wat een herkenbaar verhaal!! Echt helemaal zoals het toen bij mij ook was gegaan, zo leuk! Brings back memories...
Oh en nog maar een paar weekjes, dan komen we eens even kijken hoe het met jouw onbehoorlijke gedrag staat ^_^

Liefs, Romina

DanThaMan

Tof man.....erg leuk om dat zo te lezen.
Krijg bijna zelf zin om zo in het vliegtuig te stappen en ook daar heen te vliegen, hahaha.
Veel plezier daar en......keep us up to date..
Greetzzzzz, me.

Gerben

Inderdaad een erg lang verhaal. Maar zo te lezen gaat het allemaal erg goed met de reis tot nu toe. Da's fijn om te lezen. In ieder geval wens ik je nog veel succes toe de komende weken en tot snel.

Groetjes, je broer

Marjolein

ciao simone,

nou jij hebt het goed bekeken:D klinkt super leuk wat je allemaal gaat doen. Het weer daar is in ieder geval veeel beter als hier :P.
Ik wens je veel plezier en succes.

8 augustus ga ik naar Venetie, wie weet, wie weet kom ik je nog wel tegen.

Auguri & xxjes,
Je ex-huisgenootje bij Centerparcs Marjolein

Sandra

Hoi Simoon,

Wat schrijf je leuk ... heb alles gelezen. Volgens mij heb je een hele leuk tijd daar :)

Groetjes, je collegaatje bij Forum

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!